Asi není třeba říkat, že jakýkoliv firma, od malých rodinných podniků po velké nadnárodní koncerny a korporace, byla založena především proto, aby přinášela svému majiteli či majitelům zisk. A to bez ohledu na to, co tvrdí v reklamách. Ty totiž obvykle bývají přibarveny tak, aby co nejvíce zapůsobily na zákazníka, avšak co se reality týče, pak se od ní poměrně dost liší.
Bez ohledu na to je však propagace jednou z nejdůležitějších činností každé firmy. Právě ona totiž přivádí nové zákazníky a pomáhá udržet ty staré, což je základní předpoklad k dosažení zisku. A to je, jak již bylo zmíněno, hlavním důvodem, proč byla kterákoliv firma založena.
Základem úspěchu je tedy zvolit vhodnou marketingovou strategii. Ta obvykle spočívá v kombinaci několika propagačních metod, které se navzájem doplňují, aby spolu dosáhly nejlepšího možného výsledku, tedy ovlivnění co největšího počtu lidí, ideálně v dané cílové skupině.
Jednou z těchto technik je i SEO marketing. Ten spočívá v úpravě internetové stránky firmy tak, aby se při zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil odkaz na ni v seznamu výsledků na jednom z předních míst.
Cílem je zde zvýšení počtu návštěvníků onoho webu, neboť každý z těchto návštěvníků je zároveň také zákazníkem. A čím více jich je, tím jistěji si některý z nich něco koupí. To platí zvláště v případě, že daný podnik provozuje zároveň e-shop.
Otázkou však je, zda je tato metoda skutečně tak nezbytná. Přeci jen, existuje mnoho metod propagace. Proč tedy používat zrovna tuhle? Nebylo by lepší se bez ní obejít?
Popravdě řečeno, je používána mnohými podniky proto, že pro ně představuje nejlepší možnou kombinaci nákladů a výsledku, který zde představuje zvýšení zisku. Jim se skutečně vyplatí. Obvykle však nejde o velké podniky, nýbrž spíše o malé firmičky, které se obtížně prosazují na trhu. Pro ně je to často skutečným darem z nebe. Nebo spíše ze sítě.